De vlucht (maandag 10-2)

10 februari 2020 - Bangkok International Airport, Thailand

Maandag om kwart over 5 zijn we vertrokken richting Dubai. De binnenkant van het vliegtuig was ook super mooi en ruim. Het zit in ieder geval een stuk beter dan wanneer je met Transavia vliegt en iedereen heeft een eigen schermpje. Op dit schermpje kun je precies zien waar je vliegt en er zitten zelfs camera’s op het vliegtuig zodat je echt live kan zien wat er voor je of onder je te zien is. Helaas was onze gereserveerde stoel aan het raam wel weg omdat de vlucht natuurlijk om geboekt  was maar we waren al lang blij dat we dezelfde dag nog vertrokken! Na ongeveer 2 uur kreeg iedereen langzamerhand te eten. Het viel mij op dat ze eerst iedereen met speciale wensen hun eten gaven dus ik verheugde me er al op tot ze mijn glutenvrije maal kwamen brengen. Toen ze alle andere maaltijden gingen uitdelen zei ik dat ik een glutenvrije maaltijd had besteld. Maar helaas was hier (ik denk door de gewijzigde vlucht) niks over bekend. Ik baalde hier echt heel erg van want ik had bij het inchecken nog navraag gedaan of er bij mijn vlucht stond dat ik een glutenvrije maaltijd zou krijgen en er werd gezegd dat dit zo was. Maar goed; gelukkig heb ik een hele lieve mama die natuurlijk de bui al weer zag hangen en die thuis nog wat heerlijke hapjes voor mij heeft gemaakt hoor het geval dat... nou zo zie je maar weer dat dit heel goed van pas kwam! Ik heb toen aan de stewardess gevraagd of ze de hapjes voor mij wilde opwarmen en dit deed ze gelukkig. De stewardess vond het natuurlijk ook erg vervelend maar zij kan er natuurlijk ook niks aan doen. Tijdens de vlucht hebben we beide nog wat films gekeken en gebruik gemaakt van de WiFi die aan boord was. Zo konden we het thuis front op de hoogte houden van onze vlucht. Rond 02:25 uur kwamen we aan op de luchthaven van Dubai, en om 03:30 uur zou de volgende vlucht naar Bangkok vertrekken. Het was de vraag of we deze vlucht zouden gaan halen omdat de overstap tijd natuurlijk kort is. Maar gelukkig zaten we vooraan in het vliegtuig dus waren we er ook zo weer uit!

Snel zijn we opnieuw door de douane gegaan en gelukkig zijn we toen op tijd aan gekomen bij onze volgende vlucht! Op de volgende vlucht ben ik vrij snel gaan slapen. Tot ik het woord popcorn en chocolade hoorde werd ik wakker en toen hebben we nog even genoten van zoute popcorn. Daarna heb ik na heel veel draaien mn draai gevonden om in slaap te vallen. Ik heb toen ongeveer 2,5 uur geslapen. Daarna werd ik alweer wakker gemaakt voor het ontbijt, een glutenvrij ontbijt deze keer! Yesss, gelukt! Een ontbijt met een omelet, wat stukjes fruit en een broodje met boter of jam. Nadat ik dit op had moesten we nog maar 1,5 uur vliegen dus toen heb ik nog een filmpje gekeken en toen zijn we alweer aangekomen op de luchthaven van Bangkok.

We hebben toen een visum gehaald en toen hebben we onze koffers van de band gehaald. Vlak hierna stond er al iemand met een bordje klaar van de reisorganisatie en toen hebben we kennis gemaakt met de groep. Toen de groep compleet was zijn we met de bus naar het hotel gegaan.