Fietsen in Bangkok (woensdag 12-2)

12 februari 2020 - Khwaeng Thanon Phaya Thai, Thailand

Vannacht zijn we beide rond 1 uur 1x wakker geworden. Omdat het toen in Nederland rond 7 uur ‘s avonds was hebben we beide even contact gehad met het thuisfront. Daarna zijn we weer verder gaan slapen en toen ging om 06:30 uur onze wekker. We hadden natuurlijk wat moeite om uit bed te komen maar daarna zijn we ons gaan aankleden en gaan ontbijten. Om 8:00 uur zijn we met een busje naar het fietsen gebracht. Door zo door Bangkok te rijden zie je echt goed hoe hectisch iedereen rijdt. Toen had ik alleen nog niet bedacht dat we daar tussen zouden gaan fietsen😂. Rond kwart voor 9 kwamen we aan bij de fietsen en toen kregen we nog even wat uitleg over de route die we gingen fietsen en dat we natuurlijk ook aan de linkerkant moeten fietsen. Met een flesje water op zak begon de fietstocht door Bangkok. Vrijwel direct nadat onze tocht begon moesten we ook op de drukken wegen gaan fietsen waar ook alle auto’s, taxi’s, vrachtwagens, tuk tuks en brommers overheen sjeesden. In het begin was dit even spannend maar omdat iedereen zo hectisch rijdt gaat het op een of andere manier toch goed en dan glip jij er ook nog maar nog even tussendoor als dat moet, zo gaat dat nu eenmaal hier. Dit is dus ook een manier van rijden 😂. Al snel kwamen we bij een tempel uit waar we een korte rondleiding kregen. De rest van de fietstocht hebben we natuurlijk veel huisjes en markten gezien. Ook hebben we nog wat wilde dieren gezien: een Varaan, een schildpad, en een paar zwijnen met jonkies. Tijdens het fietsen was het echt super warm en dus vermoeiend en we hebben beide gedurende de fietstocht 2 flesjes water gedronken (1,2 liter) maar het was echt meer dan de moeite waard! Het was super leuk om zo veel (cultuur) van Bangkok gezien te hebben. Ik zou zeggen bekijk de foto’s lekker want meer kan ik er toch niet over zeggen! Straks lekker lunchen en aan het zwembad liggen!

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Angelique Scherpenisse v Kuijk:
    12 februari 2020
    Wat n avontuur. Mooi weerde foto s. Ja zoveel mensen daar en iedereen wil snel snel zijn. Dit soort taferelen kan je in nederland niet voorstellen! Wij hebben regels. Mooie foto s weer! Vanavond nasr de skybar.
  2. Jacqueline:
    12 februari 2020
    Zo op wat een foto's zeg. Echt stads. En soms ook echt troep maar ook hele mooie dingen. Wat zal het druk geweest zijn joh. Kris kras overal doorheen. Ben benieuwd naar het volgende blog 😘